“Gamelt lort har vi nok af, og rent tøj har vi haft” lyder et gammelt ordsprog. 4th Monster måtte sande at det ville koste ham nogle timer i værkstedet at få den gamle Kawa på asfalten i denne sæson. Blandt andet havde den lugtet noget af kølevæske og den havde også nogle blå striber hen ad højre side. Faktisk havde Monstrets højre støvle ved flere lejligheder været temmelig fedtet after endt køretur.

Det skulle selvfølgelig undersøges og rettes, og det viste sig da også hurtigt at synderen (selvfølgelig) var en noget træt køleslange. Men selve køleren var også i en noget sølle forfatning og så ud som om at den havde fået nogen gevaldige tæv med en klaphammer, så den blev skiftet i samme ombæring. Faktisk var den “nye” køler, det var købt af en prøjser på eBay, ej heller i helt god stand, men det var ikke værre end at det kunne rettes op med en rørtang og en skruestik.

En ny kæde skulle der til. XL Moto havde i forbindelse med deres online julekalender-tilbud i December solgt Monstret et billigt, men meget guldfarvet, kædekit. Fin er den, det er helt sikkert.

Topkåben hang efterhånden også i trevler, og måtte lappes sammen for ikke at falde helt fra hinanden. Det blev gjort med en loddekolbe og plastic fra kølergitteret af en Ford Mondeo (ukendt årgang). Da #4 ikke var interesseret i at omlakere havelågen, kunne det udelukket gøres fra bagsiden, en løsning der selvfølgelig ikke er helt så holdbar som en tur på begge sider – men en helt del billigere.

Havelågens kåbe manglede i øvrigt en hel del skruer, så en ordentlig bøtte til-overs-skruer fra en skadet ZZR blev indkøbt til en favorabel pris. Det viste sig at være godt givet ud.

Hold nu, Tonni

Den traktormekaniker der i sin tid havde skruet i 4th Monsters Kawa før han købte den, har gjort sig uheldigt bemærket med flere meget tvivlsomme reparationer, bl.a. havde han nedgraderet de i forvejen lidt sølle forbremser til nogen fra en gammel 400cc maskine han havde fået billigt på de forenede traktormekanikeres årlige stumpemarked. Efter at have søgt vidt og bredt på diverse internet fora, indkøbte Monstret 2 “næsten nye” lækre guldfarvede Nissin kalibre fra en kasseret Honda CBR600 RR. De passede på havelågen efter lidt modificering med en stor og møgbeskidt, men godkendt(!), vinkelsliber. Specialbolte måtte også skaffes da Kawasaki monterer deres bremsekalibre med 10mm bolte, hvor Honda mener at 8mm er tilstrækkeligt. Løsningen blev fundet hos en Brittisk specialist, BoltBoy, den fremstillede 4 M8 bolte med 10×25 mm bryst.

Og så skal dyret jo luftes, og alle detaljer testes. Det var 2 grader C. og det pissede ned. Men Monstrene er ikke bange for vand, det er vandet der frygter Monstrene. Ud over stepperne gik det, men helt ærligt så er det federe i solskin.

Go sæson, vi ses derude!