LFM

Lol-land, Falster, Møn? Njarh.

Lallende, febervilde madammer? NEJ!

Læderjakkeklædte, fandenivoldske monstre? JADA!

Efter den endegyldige destruktion af Djursland – og tidligere både Thy, Mors, det sydfynske øhav og til- og frastødende områder, måtte monstrene i 2017 finde nye asfaltgange. Valget faldt på Lol-land og øvrige øer i det sydøstdanske. Det viste sig at være en god idé.

OPVARMNINGEN

Som ved tidligere lejligheder stimlede de tre juniorer sammen, længe før oldermanden var i stand til at deltage. Denne gang var der samling på motorvejsbroen ved DTC (Det Tarvelige Center) nord for Vejle. Efter det følelsesladede gensyn – der blev i hvert fald udråbt forskellige eder og forbandelser – gav vi fanden i trafikken og jordede hen over Vejle Fjord-broen og ind og ud mellem alle fjolserne med for mange hjul under sig. Det medførte i første omgang en vis disharmoni i monsterkortegen, men et sted i nærheden af noget, de kaldte Fyn, fandt vi hinanden igen. Af frygt for at blive genkendt, besluttede vi os for ikke at fortsætte på motorvejen, så 4th skruede bissen på og tvang knæene mod både kværn og asfalt nedover den østlige del af det vestlige centralfynske.

MONSTER GATHERING

Det var næsten ikke ladesiggørligt, men det lykkedes alligevel lige akkurat at holde monstercyklerne fastspændt i de 45 minutter, færgen sejlede, hvorefter fanden tog ved dem. Vi stormede til Horslunde, hvor vi efterhånden desperat havde brug for et tankstop. Vi nåede dog ikke så langt, før der opstod en nødsituation: 3rds bagagerum var gået op! I sin vildskab begyndte 3rd at bade sin kværn i oktan 95, og på trods af den ret omfattende odør af udsprøjtet benno på treeren lykkedes det ikke at holde den helt igennem gennemførte stank af årgangsurin fra den lokale vandringsmand stangen. For satan, han stank af pis. Efter endnu en færge, hvor vi ikke nænnede at spænde de stakkels cykler fast endnu engang, og hvor 2nds kortvarigt blev forsøgt nedgraderet til en knallert for at presse både billethajen og prisen ned, tæskede vi til SKALø (for det skal man jo) og øjeblikket efter tilbage igen for at finde 1st, der i en periode har holdt sig skjult for alle et unavngivet sted på Fejø. 1st havde luret vores ankomst (nok pga. lyden), så der stod en røvfuld kolde dåser klar i vejkanten.

AFTENEN OG MORGENEN PÅ FEJØ

Da vi først havde tømt vejkantsdåserne, hyggede vi med at se nogle billeder fra de tidligere ture, som 4th havde medslæbt, og bagefter CENSURERET CENSURERET CENSURERET

Lidt senere CENSURERET CENSURERET CENSURERET, men undskyld igen.

Om morgenen prøvede vi at stege noget bacon for ligesom at komme i gang, men til vores store forbløffelse CENSURERET CENSURERET CENSURERET CENSURERET CENSURERET CENSURERET

AFGANG FRA FEJØ

Vi sneg os forsigtigt med færgen over, men den gas umiddelbart efter landgangen i Kragenæs. En overraskende juni-fiskeørn blev afløst af puttenuttet minibambibaby, som 4th var tæt på at grille i et sving. Humøret var højt igen efter baconfadæsen tidligere på dagen, så vi flåede asfalten op på den nordøstlige del af den østlige del af det nordlige Vestlolland. Det er lidt uklart, hvad der siden hændte, men vi kom helt sikkert forbi både Slemminge og Rå, inden vi måtte pitte i Guldborg. Fantastisk ydermur, de i øvrigt har lidt til højre for indgangen til den lokale brugs. Nå, men efter en bette is måtte vi videre.

MØNSTER-TRÆF

Vi nåede næsten ikke at opdage, at vi fløj over Nordvestfalster, og kort efter gik hovedparten af monstrene fuldstændigt i stå ved synet af Gåsetårnet. Hvorfor står fortsat hen i det uvisse. Vejsideblomsterne var også godt trætte af det. Opmuntring måtte der til, og et kig på etapeprofilen hjalp tilsyneladende, for sekunder senere drønede alle lystigt gennem de indtil da så fine småflækker langs den sydvestligste kyst af Sjælland. Det var faktisk ganske smukt, måske lige bortset fra Vammel Kalvemave, der straks fik os på andre tanker.

STEGE I STEGE

Vi ville egentlig have tømt det lokale bryghus i Stege, men vi evnede ikke at lokalisere det, hvis det da rent faktisk eksisterer. Således nedslåede indtog vi i stedet havnegrillen, som prompte kvitterede med at tilbyde MONSTER-burgere til hele banden. Der var ikke et øre tørt, eller hvad det nu var, men vi var sgu glade. Solen skinnede, som den gjorde hele weekenden, og vi måtte åbne både det ene og det andet, hvilket skabte nogen postyr i den ellers så idylliske provinsby. Vi orkede ikke seværdigheder, så vi sked på skiltene til Monsters Klint og vrælede rundt om Stege Nor i hidtil uset stil. Pludseligt befandt vi os på Bogø, og endnu en havn truede forude. Panikken bredte sig, og det blev ikke bedre af, at 1sts kickstarter bestemte sig for at strejke. Som ægte monstre hjalp vi naturligvis den gamle ræser i gang igen, og så gik turen tilbage mod Falster.

MONSTRENE PÅ MUSEUM

Det lyder jo ikke nødvendigvis helt godt, men det var dog blot et besøg på Stubbekøbings MC-museum, det handlede om. Det var, som så meget andet på monstrenes færd, lidt en tilfældighed, at det kom så vidt. Der skulle naturligvis tankes, og tanken lå tilfældigvis ved siden af museet, der ganske vist var lukket, men vi lod os ikke kyse. For at dulme gemytterne bød museumsgenstandene os på en kop kaffe, som flere dog hånligt afslog. Tankpasseren havde i mellemtiden opdaget det med toilettet, så vi skyndte os videre.

MOD OVERNATNING #2

Falster havde mere at byde på, end vi havde regnet med, og vi befandt os snart i eller tæt på noget der omtrentligt hed Horelev, Horeby og Væggelusen. Vi afgjorde med stemmerne to mod to, at vi ikke skulle overnatte der. Kortvarigt betragtede vi de lokale helte, der forsøgte sig udi gocartkørslens ædle kunst, men efter at have talt fire med dårlig ryg ud af fire mulige monstre, var sagen klar. Videre. Den fredfyldte lolliske sydkystflække Nysted var dagens mål, og vi nåede den hurtigere end vores skygger. Et luksuriøst sommerhus (dog uden nævneværdig sengeplads) ventede os.

NYSTED

Efter at have drukket nogle gyldne øl med bare damer på, kiggede vi på bare damer og fortrak siden ind mod havnefronten, hvor vi fik helt og aldeles lortemad fra grillen. Ud af fem mulige stjerner får den et genbrugt engangskrus med opkast og to stykker avispapir, der flere gange har været brugt til at proppe ned i våde sko. Det var mildest talt hård kost, så ungdomsafdelingen traskede den lange vej op til Netto og købte en masse andet klamt til at hælde indenbords, altimens seniorerne kæmpede med at få 1st slæbt hjem, eftersom han i arrigskab havde glemt at tage sko på, da han forlod den røvsyge grillbiks. Da alle var kommet mere eller mindre sikkert tilbage til hytten uden senge, overfaldt vi Sjåbberen, der til lejligheden var fyldte med finsprit af en art, og de nyindkøbte bajere var også med til at sætte kolorit på resten af aftenen.

SØNDAG

2nd og 4th havde brugt hovedparten af natten på at svede på overetagen for efterfølgende svedende at bakse op og ned ad trappestigen, så de var lettere maltrakterede, da vi stod op. Om det var årsagen, vides ikke, men formiddagen blev primært anvendt på planløs vælten rundt på Sydlolland. Hver en tankstation blev frekventeret, og i Rødbyhavn blev en flok ækle narkohandler-lignende banditter overøst med alskens ukvemsord, inden det til vores gru gik op for os, at vi ikke havde fået morgenmad. Vi drog derfor mod Maribo, og det gik … æhm … ret hurtigt. Vi nedkæmpede først to bagerforretninger, og i forlængelse deraf molestreredes de lokale offentlige toiletter. Der blev ikke afholdt torvedag i Maribo de efterfølgende uger grundet eksplosionsfaren. 1st takkede af og nåede sin færge 12 minutter senere, mens de øvrige chancede den og lod ræserne stå usurrede på deres færge hjemover – med held, thi de stak ikke af, hvilket nærværende referat måske gjorde.

TABSLISTE:

• 4 hjemmelavede ølkrus
  • ½ liter vand, men hva’ fa’n.